Открытый урок по английскому языку по теме достопримечательности лондона: Открытый урок «Достопримечательности Лондона»

Открытый урок английского языка на тему «A trip to London». 5 класс

Открытый урок в 5 классе.

Тема: “Trip To London

Тип урока: применение знаний на практике (виртуальное путешествие по столице страны изучаемого языка).

Цель урока: применение на практике знаний по теме «Лондон и его достопримечательности», создание условия для формирования социокультурной компетенции.

Задачи:

  • образовательные: обобщить и повторить языковой материал по теме “Learning more about London”; научить применять полученные знания на практике; оперировать имеющимся потенциалом в конкретной ситуации;

  • воспитательные: вовлечь в активную деятельность; воспитывать уважение к культуре английского народа, воспитывать взаимоуважение и чувство ответственности.

  • развивающие: развивать творческую фантазию, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности, познавательный интерес; совершенствовать навыки обобщения; умения выступать; развивать коммуникативные навыки работы в группах; развивать познавательный интерес к окружающей жизни.

Оборудование: компьютер (презентация Microsoft Power Point), мультимедийный проектор, фотографии достопримечательностей Лондона, раздаточный материал.

Ход урока

  1. Организационный момент.

Приветствие, сообщение темы и цели урока. Установка учителя.

We learn English and we should know a lot about the country which language we study, about its capital and traditions. Do you like to travel? Our today’s lesson is not the usual one because we are going to make a trip to the capital of Great Britain — London. The theme of our lesson is “A Trip to London”. (слайд 1)

Let’s meet the guests at our lesson. We hope that they will be pleased with our answers and with our trip to London. Dear guests! You are welcome to London together with us too.

The aims of our lesson are: — to revise our knowledge of English capital; (слайд 2)
— to watch London’s sights and to use known information in practice;
— to revise English grammar and vocabulary.

Look at the blackboard and listen to the proverb.(слайд 3) “The world is a book and those who do not travel read only a page”. Do you agree with it? I think you do. Certainly we want to read a book but not a page.

  1. Фонетическая зарядка.

Are you ready? Well, but before we go to London, we should improve our pronunciation doing some phonetic exercises. Let’s look at the screen. You see sounds and words with these sounds which are necessary for us at our lesson of travelling. Read these words after me all together. (слайд 4)

  • [æ] – travel, capital, gallery

  • [eı] – play, place, stadium

  • [ju:] – museum, new, beautiful

  • [ı] – big, different, bridge

  • [α:] – park, car, partner

  • [i:] – see, meet, week

  • [eə] – square, where, hare

Well done and now we are ready to read the following words. Do you know what these words are? They are London places of Interest. Lets read them. (слайд 5 )

  • London

  • The Houses of Parliament

  • Westminster Abbey

  • The Tower of London

  • Tower Bridge

  • St. Paul’s Cathedral

  • Trafalgar Square

  • Buckingham Palace

  • Piccadilly Circus

  • The National Gallery

  • Hyde Park

  • St. James’s Park

  • Regent’s Park

  • The Thames

Very good. Now our organs of articulation are ready for the next work!

  1. Речевая разминка.

The next task will help to check how you know sightseeing of London. (слайд 6)

Тауэр

-Трафальгарская площадь

-собор св. Павла

-р. Темза

-Гайд-парк

-Букингемский дворец

-здание парламента

-Тауэрский мост

-Вестминстерское аббатство

-Лондон

-Пиккадили

-Национальная галерея

Good for you!

I have a guest. She came to Russia two days ago. Come in, please. We are glad to see you. Please, meet our guest!

Helen: Hello!

Pupils: Hello!

T: You can ask some questions.

P1: What is your name?

H: -My name is Helen.

P2: How old are you?

H: -I am 15

P3: Where do you live?

H: —I live in London .

P4: We are going to visit London .

H: — I hope you’ll enjoy your trip to London.

  1. Тренировка аудитивных навыков, совершенствование навыков диалогической речи.

P4: Can you tell us something about London.

H: With great pleasure. (слайд 7). This is the map of London. London lies on the river Thames. The population of the city is over seven million people. You can see many buses, cars and taxis in the streets. (слайд 8). There are two main kinds of buses in London: the red double-decker and the red single-decker. London consists of three main parts: the City, the West End and the East End. The City is the most important commercial and financial centre of the country; there are banks and offices of companies from all over the world. The West End is a district where most of the theatres, bars, restaurants and hotels are situated. In the East End there are most of the factories and docks. There are many places of interest in the capital of Great Britain.

P5: What do you advise me to begin with?

H: The Houses of Parliament, Trafalgar Square, Westminster Abbey and Buckingham Palace are a must. You should watch the Changing of the Guard which takes place every day.

P6: Thank you for the information. I’ll follow your advice.

H: Good Luck!

Thank you, Helen. Have a good day in Moscow! Lets visit Russian sightseeing! Good bye!

  1. Актуализация лексики по теме «Достопримечательности».

Some characters of English Literature have known that we are going to visit London and have enchanted our plane. (Слайд 9) If we don’t do two exercises, we won’t visit London.

Match characters and authors:

Keys: Mary Poppins P.L. Travers

Sherlock Holmes Arthur Conan Doyle

Romeo and Juliet William Shakespeare

Maugly Rudyard Kipling

Alice in Wonderland Lewis Carroll

Harry Potter J.K. Rowling

Hercule Poirot Agatha Christie

(слайд 10)

Match the words:

Big

Trafalgar

Bloody

White

Buckingham

The Houses of

The Tower of

Palace

Tower

Bridge

Ben

Square

Tower

Parliament

Excellent! You have removed the spell from our plane! Now we can set out! London is waiting for us!

  1. Тренировка навыков монологической речи, совершенствование лексических навыков.

But who is it?(слайд 11). It’s Maugly. What is he saying? (читают). Of course we can. Natasha, tell what you know about London.

Well done! Are you satisfied, Maugly? (слайд 12). Of course. We invite you! Let’s go!!! (слайд 13)It’s magic! We are in London! (слайд 14).Welcome to The capital of Great Britain! (слайд 15). We are going to have a trip around London! You will be the guides.
It’s our red double-decker! Let’s go to see London places of interest! (Видео) We are coming to Tower Bridge.

Активизация грамматических навыков (употребление артикля the).

But we can’t go farther. Look, it’s Sherlock Holmes. He is saying something. (слайд 16) Николаева Настя, tell us about Tower Bridge, please! (слайд 17) (TOWER BRIDGE was opened in 1894. It takes his name from the Tower of London. The hydraulic mechanism can raise and lower the bridge in about one and half minutes. The covered walkway between the two towers is open to the public and offers a spectacular view of London. ) Good! Let’s do the task! (слайд 18)

The Tower of London

St .Paul’s Cathedral

Trafalgar Square

The National Gallery

Buckingham Palace

Westminster Abbey

The Houses of Parliament

Big Ben

The Thames

The City

Downing Street

Parliament Square

Oxford Street

The British Museum

London Bridge

Совершенствование лексических навыков.

(слайд 19) Check yourself. Well done. Continue our trip. We are coming to The Tower of London. And we have obstacle in our path. (Слайд 20) Лера, tell about the Tower of London! (слайд 21). (THE TOWER OF LONDON is a very old building- nine hundred years old! In the early days of England the English kings lived in the Tower. Then it was a prison where many people died. It has a long and cruel history. It is not just one building. The tall building is the White Tower, the oldest part of the Tower of London. Now the Tower of London is a museum and many tourists from other countries come to see it). (слайд 21). And we should do the following task. (слайд 22) Do you know Britain cities?

Keys: Manchester, Liverpool, Oxford, London, Cambridge.

Continue our trip. Now we are passing St. Paul Cathedral.(слайд 23)Николаева Настя, Can you tell us about this place. (ST. PAUL’S CATHEDRAL. The city’s greatest monument, St Paul’s Cathedral was built by Christopher Wren between 1675 and 1710. Between the two west towers rises the famous dome. It is 365 feet high. Christopher Wren is buried there. ) Excellent!

We are coming to Trafalgar Square. But we have another problem. (cлайд 24) . Look. It’s Alice from Wonderland. What do you want? Ok. We really must do it. Маша, tell Alice something about Trafalgar Square. (слайд 25) Trafalgar Square. It is the heart of tourists’ London. This is where public gatherings and political demonstrations take place. The tall column in the centre of the square commemorates Admiral Nelson’s victory in the Battle of Trafalgar,

Good for you. And we should do the next task. (слайд 26)

Choose the right variant:

1) London is…. of Great Britain.

2) It is more than two thousand years….

3) London ….on the Thames.

4) London is one of the largest cities in the….

5) About…people live in London.

6) Now London is a…city with large squares and parks.

  • world

  • beautiful

  • the capital

  • seven million

  • stands

  • old

Right here we can see The National Gallery. Let’s go there. Oh, there is a problem again. (слайд 28) Look! It’s Hercule Poirot, famous detective. He also wants us to tell him about the National Gallery. Титова Соня, please. What do you know about this gallery? (слайд 29)

(NATIONAL GALLERY. The whole of the north side of Trafalgar Square is dominated by the National Gallery. It houses one of the finest art collections in the world. It includes painting from British, Italian, Spanish, French, Dutch, Flemish and other famous schools. It has a priceless collection of paintings by the famous artists ) You are good as usual.

Let’s visit the famous clock Big Ben which stands near the Houses of Parliament. But we can do it after we do what Mary Poppins wants.(слайд 30.). Никита, can you tell something about Big Ben? (слайд 31) ( BIG BEN. The clock has four faces and five big bells. The biggest bell is known as Big Ben. The bell is named after Sir Benjamin Hall; the first commissioner (уполномоченный) of works when the Houses of Parliament were rebuilt (in 1850).He was a tall men, whose nickname was Big Ben. So people know the clock as Big Ben.) And we should do the next task. (слайд 32,33)

Complete the sentences.

  • The English Queen lives in…

  • Buckingham Palace

  • Westminster Abbey is…

  • a church

  • Now the Tower of London is…

  • a museum

  • Changing the Guard happens…

  • every day

Lets Hurry up! We are coming to Westminster Abbey. And Buckingham Palace is not far from here. Oh, no. (слайд 34)These characters don’t want that we see all London places of interest. This time we have met Romeo and Juliet. So, Let’s do what they want. Ульянова Настя, can you tell us about Westminster Abbey (слайд 35). (Westminster Abbey. It is one of the most famous and beautiful churches in London. Many English kings and queens are buried there. Westminster Abbey is famous for the Poet’s Corner too.) And Игорь Моисеев will tell us about Buckingham Palace. (слайд 36) (Buckingham Palace. is the London home of the Queen. It is a wonderful building with a monument in front of it which is the Queen Victoria Memorial. Palace ceremony of the Changing of the Guard at Buckingham Palace is a great tourist’s attraction. It takes place daily in the forecourt at 11 a.m. and lasts half an hour. )

Well done! And we are coming to the last sightseeing of London. It is famous Hyde Park. Oh, Hermione are here.(слайд 37) What does she want? Ok. Roma, tell please about Hyde Park! (слайд 38) (HYDE PARK covers an area of 360 acres. On the North of Hyde Park there is a famous place called “Speaker’s corner” where only on Sundays, any person can talk on any subject. Here you will see what you call “hecklers”. They are people who try to upset the person speaking. It is well worth a visit on Sunday from 10.00 until they finish.) Sum up our knowledge and do the last task! (слайд 39).

Let’s play a game “Agree or Disagree”. You already know a lot about London. Listen to my sentences and be attentive. Repeat the statement if you agree with me and correct it if you disagree. (слайд 40)

T: Trafalgar Square is in London.

P1: I agree with you, Trafalgar Square is in London.

T: Moscow is the capital of the UK.

P2: I disagree with you, London is the capital of the UK.

T: You don’t want to visit Great Britain.

P3: You are mistaken, we want to visit Great Britain very much.

T: London is the biggest city of the UK.

P4: It’s true. London is the biggest city of the UK.

T: London is on of the most interesting and famous cities in Europe.

P5: I agree with you. London is on of the most interesting and famous cities in Europe.

T: There are no art galleries in the capital of the UK.

P6: I disagree with you. There are some art galleries in London.

T: There are no parks and gardens at all.

P7: no. There are a lot of parks.

  1. Подведение итогов.

I see that you really know a lot about the capital of Great Britain. And I hope you’ll get more information about it after our trip. We visited a lot of interesting places in London today, but we should come back. Our trip has finished. (слайд 41). We are in Moscow again. Our lesson is over. Did you like our trip to London? Thank you for your active work at the lesson! Your marks:……….

  1. Домашнее задание.

(слайд 42). So, at home you should do some tasks (Приложение 1), and write small composition “Our Trip to London”.

Лист заданий для ученика

Name_______________________________ Class__________ Date___________

Travelling to London

  1. What is the weather like in London now?

  1. Cloudy

  2. Sunny

  3. The temperature is _______

  1. Match the picture and the word:

Buckingham Palace

Big Ben

The Tower of London

  1. How often do people hear Big Ben?

  1. Every minute

  2. Every hour

  3. Every Monday

  1. Make up the sentence:

is, one, of, famous, the, It, the, across, Thames, bridges.

__________________________________________________________________

  1. You result in the test: _____________%

Your mark is

Открытый урок по теме « Sights of London»

Открытый урок по теме

« Sights of London» в 5 классе.

Цель урока: Обобщить и систематизироватьзнанияучащихсяпо теме: «Достопримечательности Лондона».

Задачи:

1.Активизировать навыки чтения, монологической и диалогической речи. 
2. Развивать самостоятельность, логику мышления, способность осуществлять продуктивные речевые действия.
3. Расширять и углублять знания учащихся по данной теме.
4. Формировать умения взаимодействия в разных режимах деятельности.

Практическая и образовательная (активизировать

лексику по

теме « Sights of London».

Развивающая (развивать навыки монологической и

диалогической

речи,

развивать мышление, память ,логику, цельность

высказывания,

формировать навыки общения).

Воспитательная (воспитывать чувства гордости за свою

страну,уважительного и толерантного отношения к

стране изучаемого языка).

Тип урока:Комбинированный.

Формы образовательного процесса:

Коллективные, парные, индивидуальные,

Самостоятельные,фронтальные,проблемно-поисковые.

Средства: интерактивная доска, проектор, компьютер,

Ход урока

1.Организационный момент

T.: -Good afternoon, children.

— I am glad to see you.

— I think we can start our lesson.

-What date is it today?

-What day of the week is it today?

-Thank you for helping. Sit down.

Введение в тему урока.

T.: Please look at the board and watch the film.

(Учитель обращает внимание детей на видеоролик о Лондоне)

-children,what film is about?

(дети объявляют тему урока)

-The film is about London.

-We are going to talk about the sightseeings of London.     

T.:That’s right! Today we’ll see what you know about London and how well do you know London sights. The topic of our lesson is London sights. As I remember all of you like travelling. Today we are going to continuo our journey to Great Britain and visit its capital London.

2.Фонетическаязарядка.

T: Look at the slide. Listen to me and repeat after me these sounds and words:

[æ] – travel, capital, gallery;

[ei] – play, place, stadium;

[ju:] — museum, new, beautiful;

[i]- big, pig, different;

[a:] – park, car, partner;

[i:] – see, meet, week

Trafalgar Square

Buckingham Palace

The Houses of Parliament

Big Ben

The Tower of London

Westminster Abbey

Tower Bridge

British Museum

National Gallery

London Eye

The river Thames

Hyde Park

The Queen

Let’s read their names.

Учащиеся читают самостоятельно.

3.Речевая зарядка

T: And now let’s play a game “Agree or Disagree”. You already know a lot about London. Listen to my sentences and be attentive. Repeat the statement if you agree with me and correct it if you disagree.

T: Trafalgar Square is in London.

P1: I agree with you, Trafalgar Square is in London.

T: Moscow is the capital of the Great Britain.

P2: I disagree with you, London is the capital of the Great Britain.

T: London is the biggest city of the Great Britain.

P4: I agree with you, London is the biggest city of the Great Britain.

T: London is not a beautiful city.

P7: I disagree with you, London is a very beautiful city.

T: London is the capital of Great Britain.

P: I agree with you. London is the capital of Great Britain.

T: Big Ben is in London.

P: I agree with you. Big Ben is in London.

T: The Queen lives in the Tower of London.

P: I disagree with you. The Queen lives in Buckingham Palace.

T: I see that you really know a lot about the capital of Great Britain.

-The Queen has two birthdays

5.физкультминутка

I see that you are tired. Will you stand up? Let’s remember our poem about London and do exercises. 

6.Групповое задание

-We`ll start with some general information about London. Be very attentive, look and

Now, try to fill the gaps.

  1. London is the capital of … (Great Britain).

  2. St.Paul’s Cathedral is one of the greatest English … in the City (churches).

  3. Big Ben is in…(London).

  4. TheQueenlivesin… (BuckinghamPalace).

  5. BigBen…(abell)

  6. (TheThames)… isthemainriverinLondon.

7.Работа по видам речевой деятельности.

Let’s go to London! What can we visit?

There are many sights there. Look at the poster match the words

1) Работа с лексическими единицами.

Уч-ся должны соединить слова в словосочетания.

Match the words:

Big                          Cathedral

Trafalgar                 Palace

The British              London

The National           Museum

Buckingham            Abbey

Westminster           Ben

The Houses           Square

8.Объяснение новой темы

Учащиеся читают текст о достопримечательности Лондона (колесе обозрения). 

 Presentation about London Eye.

 

Закрепление прочитанной информации.

Первичное закрепление усвоения материала

At the end of the lesson I’d like you to do a short test about London:

1. London stands on the river…

A Thames; B Clyde; C Avon.

2. Where does Queen Elizabeth 2 live?

A Buckingham Palace; B the Tower; C Westminster Abbey.

3. It is one of the oldest buildings in London.

A Whitehall; B the Tower; C Big Ben.

4. It is the most famous clock-bell in the UK.

A Westminster; B Buckingham; C Big Ben.

5. It is one of the most famous bridges in London over the river Thames.

A Millennium; B Tower; C Buckingham.

6. You can see many wild animals there.

A Hyde Park; B the City; C London Zoo.

7. It is one of the most famous museums in the world.

A Whitehall; B Big Ben; C the British Museum.

8. There are many banks and offices there.

A Hyde Park; B the Tower; C the City.

9. There is a monument to Admiral Nelson there.

A Trafalgar square; B Hyde Park; C London Zoo.

10. It was built by architect Christopher Wren.

A Whitehall; B the Tower; C St. Paul’s Cathedral.

Домашнее задание:

Кроссворд о достопримечательностях Лондона.

Make the crossword about sightseeings of London.

Рефлексия

Ребята, сейчас вы получите листочек цветной бумаги. Обведите свою ладошку и на каждом пальчике напишите свое мнение об уроке. На большом пальце — что вам сегодня понравилось на уроке, на указательном — что было для вас трудно и на что нужно обратить внимание, на среднем — что вам не понравилось, на безымянном — что вы хотели бы узнать, на мизинце — психологический климат на уроке сегодня.

Ученики сдают листочки учителю.

Итогурока

T: Our time is over. Thank you for your work.

Did you like the lesson? What did we do at the lesson? (Yes, we liked the lesson.

We took interviews and spoke about our families.)

-That`s all for today. Thank you for your work. Goodbye, children.

«Заполните пропуски в тексте».

Great Britain, London, a bell, Buckingham Palace,The Thames, churches.

  1. London is the capital of …

  1. St.Paul’s Cathedral is one of the greatest English … in the City.

  1. Big Ben is in…

  1. The Queen lives in…

  1. BigBen…

  1. … is the main river in London.

Лондон — столица Великобритании

Город очень старый и красивый. Он был основан более чем две тысячи лет назад. Лондон традиционно делится на несколько частей: Сити, Вестминстер, Вест-Энд и Ист-Энд.

Сити является старейшей частью Лондона, его финансовым и деловым центром. Вестминстер является официальной частью аристократического Лондона. Он включает Букингемский дворец — резиденцию королевы и Дома Парламента.

Вэст- Энд является самой красивой частью Лондона. Лучшие гостиницы, рестораны, магазины, клубы, парки и дома, расположенные там.

Ист-Энд — это промышленный район Лондона. Там расположено много заводов и Лондонский порт.

Лондон имеет много достопримечательностей. Одними из них является Дома Парламента- резиденция британского правительства. Там же можно увидеть знаменитые башенные часы Биг Бен, символ Лондона. Биг Бэн является настоящим колоколом, который бьёт каждые четверть часа. Еще одна достопримечательность — Букингемский дворец. Это резиденция королевы. Есть много других интересных мест в Лондоне: Трафальгарская площадь, Риджентс-парк, Вестминстерское аббатство и, конечно же, Британский музей. Невозможно описать все достопримечательности города.

Лучший способ узнать Лондон — это посетить его.

«London» Lesson Plan — Film English

Поиск материалов по уровню, теме и жанру

Поиск материалов по уровню, теме и жанруВыберите категорию9/11ЗлоупотреблениеАктивные гражданеАктивное слушаниеЗависимостьПриключенияНевзгодыАлфавитАмбицииГневЖивотныеТревогаАргументыИскусствоАутизмКрасотаБыть хорошимБыть холостымБиномыБиографические криминальный фильмBlack Lives MatterСлепотаКнигиКнигиТравляБизнесКафеРакПерсонажДетствоДетиВыборРождествоГородаГражданеГражданствоГражданские праваИзменение климатаКлиматический кризисКлонированиеОдеждаКогнитивное разнообразиеЦветаОбщениеСообществоСостраданиеУверенностьКонфликтCOVID-19Творчество CREATIONSCRIMECRITICALENTICEDIOSTIONDAILE RANDANCEDANGATYDREAMSDeefnessDecisionsDementiePressionDisabilityDiscriminationDistractionDiverse howderdnadogsdreamsdystopian dramaeducativeeeftivemotionaleemotional FashionFathersFearFeelingSfilmFilm GuideFilm-MakeFitnessFoodForgivesnessFreedomFriendShipGenerre: Adverte: Biographic Filmgenre: Biographic Sports Dramagenre: Black Comedygenre: Comedygenre: Comedy Drama Filmgenre: Crimegenre: Crimegenre: DocumentaryGenre: DocumentaryGenre: DocumentaryGenre: DocumentaryGenre: DocumentaryGenre: DrobumaryGenre: DocumentaryGenRE: DocumentaryGenRE: DOUMTORARYGENRE: DRAMA. короткометражный фильмЖанр: Историческая драмаЖанр: Юридическая драмаЖанр: Медицинский триллерЖанр: Мистика убийстваЖанр: Музыкальный фильмЖанр: Детективная драмаЖанр: Историческая драмаЖанр: Историческая романтическая драмаЖанр: Политический триллерЖанр: Психологический триллерЖанр: Дорожный фильмЖанр: Романтическая комедияЖанр: Романтическая драмаЖанр: Научная фантастикаЖанр: Короткометражный мультфильм фильмЖанр: Короткометражный фильмЖанр: Короткометражный фильмЖанр: Спортивная драмаЖанр: ТриллерЖанр: Военная драмаЖанр: Военный фильмЗолотоДедушкиДедыБлагодарностьЖадностьГореВзрослениеХэллоуинСчастьеЗдоровьеГероиВИЧ/СПИДХолокостБездомностьЧестностьНадеждаБольницыОтелиБиблиотеки человекаПрава человекаЮморГолодНеграмотностьИзображенияИммигранты Инклюзивное трудоустройствоИндивидуализмНаследованиеВдохновениеИнтровертыРаботаЖурналистикаДобротаИзучение языковСмехЛидерствоПлан урокаУровень: Элементарный (A1) – Ниже среднего (A2)Уровень: Средний (B1) – Продвинутый (C1)Уровень : Промежуточный (B1) – Продвинутый (C2)Уровень: Промежуточный (B1) – Выше среднего (B2)Уровень: Ниже среднего (A2) – Промежуточный (B1)Уровень: Выше среднего (B2) – Продвинутый (C1) выносливостьМигрантыМиллионерыВнимательностьМобильные телефоныМоментыМонархияДеньгиМоральные дилеммыМоральУтроМатериДвижениеМузыкаПриродаНью-ЙоркСтарикиОлимпийские игрыОнлайн знакомстваДонорство органовОригамиПандемияРодителиСтрастьНастойчивостьЛичностьПерспективыДомашние животныеФотографияФотографииУдовольствиеПоэзияПолитикаБедностьПрактикаБеременностьПрезентацииТюрьмаКонфиденциальность ПрокрастинацияПсихологическая драмаПсихологияПубличное выступлениеРасизмЧтениеБеженцыОтношенияРелигияСтойкостьРоботыРомантикаБегПарусный спортСекретыУверенность в себеСамооценкаСелфОщущенияСексизмСексуальное насилиеКороткий документальный фильмКатание на конькахРабствоСонЗамедлениеСнегСоциальная справедливостьСоциальные медиаОбществоКосмосРечиСпортСтереотипыСтрессУдарыУчебаУспехSu УбийствоУстойчивостьЭкологичные городаЭкологичная одеждаПлаваниеТехнологииПодросткиТелевидениеСМСШкола обученияПрикосновениеТуризмОбучениеТранссексуалыТравмаПутешествияПравдаБез категорииЦенностиХодьбаВойнаБогатствоПобедителиМудростьЖенщиныРабочий баланс между работой и личной жизньюРабота из домаМировоззренияНеправомерное осуждениеЙогаМолодые люди

Сообщения

Этот план урока ESL разработан на основе видео о Лондоне. Учащиеся рассказывают о том, что они знают о Лондоне, сравнивают Лондон в прошлом и настоящем, делают диктант и обсуждают свои родные города.

Ознакомьтесь с планом урока

Этот план урока ESL разработан на основе видео о Лондоне. Учащиеся рассказывают о том, что они знают о Лондоне, сравнивают Лондон в прошлом и настоящем, делают диктант и обсуждают свои родные города.

 

 

Уровень владения языком : средний (B1) – выше среднего (B2)

Тип учащегося : Подростки и взрослые

9 0023 Время : 90 минут

Действие : просмотр короткометражного фильма и делать заметки, писать под диктовку и говорить

Тема : Лондон и города

Язык : Словарь для описания городов и сравнительных форм

 

 

Посмотреть фильм.

 

Ознакомьтесь с планом урока

 

Помните, что индивидуальное и институциональное членство в Film English Club предоставляет неограниченный доступ ко всем планам уроков Film English Club, а также руководствам и другим учебным материалам.

Обновление до Film English Club

 

Обновление до Film English Club

 

Мы надеемся, что вам понравился этот урок ESL.

 

Киран и команда Film English

Ознакомьтесь с планом урока

 

Путешествие в Лондон EFL ESL План урока для детей

Хотели бы вы посетить Лондон? Это то, что мы будем делать сегодня в этом лондонском плане урока EFL ESL для детей. Это план урока, который продлится от одного до полутора часов и подходит для детей старшего школьного возраста, хотя вы, вероятно, могли бы адаптировать его и для подростков. Мы будем практиковаться в использовании настоящего продолженного времени, чтобы говорить о том, что мы делаем, как мы путешествуем и что мы посещаем. Мы будем использовать веселые игры и песни, чтобы ваш класс действительно говорил по-английски и узнал все о Лондоне. Так что готовьтесь, найдите путеводитель и карту, мы отправляемся в Лондон!

Для этого плана урока EFL в Лондоне для детей вам понадобятся:

  • Карточки с изображением памятников Лондона — используйте что-то вроде этого или сделайте свою собственную
  • карту Лондона — это хорошая карта, но любая, на которой показаны основные памятники будет хорошо. Или нарисуйте на доске огромную карту.
  • классная доска и маркеры или мелки
  • бумага, цветные ручки

лондонские песни и видео:

Вы можете использовать любую из моих 10 лучших лондонских песен, если хотите, но я выбрал две песни в специально для использования на этом уроке.

  • Лететь в Лондон | Песня о путешествии для детей от Pancake Manor
  • London Song Big Ben Rap от EnglishThroughMusic Madrid

Introduction

Начните свой класс с обычной программы Hello или используйте один из моих любимых способов начать урок, который вы можете найти здесь. Смотрите, учитесь и попробуйте пару раз спеть вместе песню Fly to London. Затем скажите студентам, что сегодня вы все путешествуете по Лондону. Попросите их подумать о том, как вы можете путешествовать по Лондону, и нарисуйте их на доске по мере их придумывания. Убедитесь, что у вас есть поезд, автобус, метро, ​​такси, лодка и пешком. Используйте много TPR, чтобы изучить различные способы транспортировки.

Сыграйте в очень простую игру, чтобы попрактиковаться в лондонском транспорте.

Спросите класс: «Как вы путешествуете?» и попросите одного ученика притвориться, что он в поезде или автобусе, а затем ответить: «Я еду на поезде». Разделите детей на пары и позвольте им потренироваться задавать вопросы и отвечать на них. Поменяйтесь парами несколько раз, чтобы они могли попробовать задать вопрос и ответить на него нескольким людям.

Что мы посещаем в Лондоне?

Спросите учащихся, знают ли они, что можно увидеть в Лондоне. Просверлите карточки с памятниками Лондона и убедитесь, что все знают, что это такое. Отметьте их на карте, чтобы все могли видеть, где они находятся и как выглядят. Послушайте и посмотрите песню Big Ben Rap и посмотрите, сможете ли вы все найти места, упомянутые в песне. Спросите детей: «Куда вы идете?» и дайте им карточку или позвольте им выбрать место и ответить «Я собираюсь…». или «Я в гостях …..». Затем обойдите класс по кругу и пусть каждый ребенок по очереди задает вопрос своему соседу. Если у вас есть время, спросите их, как они путешествуют.

Сыграйте в игру «Пушки, сердца и бомбы»

Я уже говорил об этой игре, и она была включена в список моих любимых игр для начальных классов. Он идеально подходит для этого плана урока London EFL ESL и является действительно хорошим способом попрактиковаться в построении фраз с настоящим продолженным временем. Перед уроком вам нужно будет подготовить лист с вашей сеткой и размещением пушек, сердец и бомб. Не показывайте это детям! Вы можете изменить места или методы транспортировки, которые вы используете, но в целом это должно выглядеть примерно так:

Нарисуйте пустую сетку на доске и заполните места и транспорт, но не сердца, пушки или бомбы. Разделите класс на две команды и дайте каждой команде по 3 очка для начала. Затем пусть все по очереди составляют предложения. Пока они это делают, нарисуйте соответствующий символ из заранее подготовленной сетки и посмотрите, найдут ли они сердце (+1 очко), пушку (-1 очко) или бомбу (+1 очко другой команде). Кто наберет больше очков, когда сетка будет заполнена, тот и победитель.

Рисовать карты Лондона

Раздайте всем бумагу и ручки и попросите их составить собственную очень простую карту Лондона с памятниками, которые они хотят посетить. Если у вас еще останется время, когда вы закончите с ними, дети могут поработать в парах и, используя свои карты, снова потренироваться задавать и отвечать на вопросы: «Куда ты идешь?» «Как ты путешествуешь?».