Страны
         Турфирмы 
       
Отели          Билеты        
Подобрать тур
|
 Болгария  Греция  Египет  Израиль  Индия  Испания  Италия  Кипр  Китай  ОАЭ  Россия  Таиланд  Турция  Финляндия  Франция  Хорватия  Черногoрия  Чехия  Автобусные туры |
Урок "Достопримечательности Лондона". Достопримечательности лондона на английском языке с переводом 6 классТопик на английском языке о парках Лондона: с переводом и фразами
London is famous not only for its tourist attractions like Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace and others, but for beautiful and stunning parks as well. There are many park areas in London, each of which is loved both by citizens and toursits. Green Park is the smallest of capital’s eight Royal Parks. It has a triangle shape and it is situated next to Buckingham Palace. Originally the park was opened as a hunting ground by Charles II. Only in 1826 Green Park became available to public. Nowadays Green Park attracts hundreds of people every day who come there to have picnics on grass, to lounge on alluring deсkchairs or to walk around, delighting the atmosphere and nature. Hyde Park – is also one of the Royal Parks but it is considered to be one of the largest ones and certainly the most famous. This park used to be a hunting area as well. Henry VIII appropriated this land from monks of Westminster Abbey for hunting deer. Even when it was open to the public, the park was visitied exclusively by the upper class. Now the park is a place of great interest not only bacause of its beauty but also of the oldest boat lake, Serpantine, that is located in the Hyde Park. It is possible to see ducks, swans and some other animals there. In addition Serpantine still remains the place where defferent demonstrations take place. It goes without saying that there are also many other amazing parks in London which are worth visiting, such as: St. James Park in Central London, Regent’s Park (North London), Greenwich (South London). Перевод: Лондон знаменит не только своими достопримечательностями, такими как: Биг Бен, Вестминстерское Аббатство, Букингемский Дворец; но также красивыми и великолепными парками. В Лондоне есть множество парковых зон, каждая из которых любима как самими жителями города, так и туристами. Грин-Парк – самый маленький из Королевских парков столицы. Он имеет треугольную форму и находится рядом с Букингемским Дворцом. Изначально парк был открыт Чарльзом II, как место охоты. Лишь в 1826г. Грин-Парк стал доступен общественности. В настоящее время Грин-Парк ежедневно привлекает сотни людей, которые приходят туда на пикник на траве, чтобы отдохнуть на манящих лежаках или прогуляться по территории парка, наслаждаясь его атмосферой и природой. Гайд-Парк также относится к числу Королевских и считается одним из самых крупных парков и, конечно же, самых известных. Этот парк также раньше был местом охоты. Генри VIII присвоил эту землю у монахов Вестминстерского аббатства, чтобы охотиться на оленей. Даже когда парк был открыт для людей, его посещали лишь представители высших классов. Теперь Гайд-Парк представляет огромный интерес не только по причине своей красоты, но и благодаря находящемуся в нем Серпантину – самому старому озеру. Там вы можете увидеть уток, лебедей и некоторых других животных. Кроме того, Серпантин был и остается местом проведения различных демонстраций. Совершенно очевидно, что в Лондоне есть и другие удивительные парки, которые стоит посетить. К ним относятся, например, Сент-Джеймс Парк в Центральном Лондоне, Риджентс-Парк на севере и Гринвичский парк на юге Лондона.
Полезные фразы по теме: To be famous for… — быть известным/знаменитым чем-либо/благодаря чему-либо Park area – парковая зона Hunting ground – охотничье угодье, район охоты To lounge – отдыхать; сидеть, откинувшись, в кресле Deckchair – лежак, шезлонг To appropriate land — присвоить землю Monk – монах To be worth doing smth – стоит что-то сделать («это стоит того»)
lizasenglish.ru 6 класс «Достопримечательности Лондона» - Конспекты уроков - Каталог файловКонспект открытого урока по теме «Достопримечательности Лондона» Класс – 6 Дата – 25.11.13г. Цель: развитие языковой компетенции обучающихся через обобщение знаний по теме “Достопримечательности Лондона”. Задачи урока:
Оборудование: доска, проектор, мультимедийные презентации, плакат с рефлексией, раздаточный материал (карточки). План урока
Good day, pupils. Sit down, please. How are you? (ответы) Today is the last lesson of our big and interesting topic “The sights of London”. I want you to look at the presentation. Here you can see 3 tops of Moscow (слайд 1) and 3 tops of St. Petersburg (слайд 2). 3 слайд c картинкой Лондона- How do you think what is the topic of our lesson today? (ученики отвечают на вопрос). Yes, we must choose today 3 tops of London, 3 symbols of London and you should decide what places are the most interesting for you and make the project presentation. Мы с вами изучили много информации о достопримечательностях Лондона, отработали лексику, работали с различными видами текстов, готовили мини-проекты, делали доклады об отдельных достопримечательностях. И сегодня на заключительном уроке по теме, вы, работая в группах, выберите 3 наиболее интересные достопримечательности Лондона и создадите проект-презентацию.
(слайд 4) I’d like you to look and read the statement of famous English critic and poet Samuel Johnson. Please, Андрей, read the statement and try to translate. “If you are tired of London, you are tired of life” – цитата. (читают и переводят цитату). What did Samuel Johnson want to say by it? (слайд 5) (ученики дают свои ответы на вопрос). Мы вернемся к этому вопросу в конце урока после защиты проектов. Let answer this question again at the end of our lesson.
Let’s remember some famous sights of London. Look at the presentation again (слайд 6 с ассоциограммой, замена картинок на слова). Look at the pictures and name them. Now repeat after me these words again (произносим слова вместе). Thank you. Very good. (слайд 7 – картинка с Лондоном, несколько)
Can you match the parts of the words? Go to the blackboard. Take one part of the word from the first column and find the second part in another column. Match it and pronounce. (карточки на доске, делаю один пример и объясняю, если надо на русском). Thank you. Excellent.
Let’s do the next exercise. The cards are on your tables (слайд 8 – с карточкой). Fill in the gaps (заполните пропуски), choose the word and the sight of London and write them down in your card. You have 1-2 minutes. (работают с карточками). Now exchange your cards (обменяйтесь карточками) and check up the answers (слайд 9 - проверка). No mistakes – very good, some mistakes – good.
I’d like you now to listen some information about London. Guess what sights of London I’m talking about. (3 загадки и отгадки – слайд 10,11,12, ответы появляются по очереди).
Very good!
We repeated the words, did a mind map with the sights of London and listened to some information about London. And now we are going to make the project. You are tourists companies now. Tourists have only 1 day to visit London. Мы сегодня с вами выберем 3 наиболее интересные для вас достопримечательности Лондона, которые можно посетить за один день. Вы работаете в группах по 5 человек. Каждая группа создает проект-презентацию «3 tops of London», который вы должны будете представить и защитить. Ваш алгоритм работы следующий: (слайд с алгоритмом) Первый этап – обсудите и определите 3 наиболее интересные достопримечательности Лондона по мнению вашей группы. Второй этап – распределите работу в группе. Двое из группы работают с презентацией на компьютере. В папке «Проект» вы найдете: шаблон презентации, тексты, содержащие информацию о Лондоне и его достопримечательностях и фотографии самих достопримечательностей. Следующий этап – двое из группы будут представлять проект. В помощь для составления защитного слова на столе у вас есть учебник, опорные тексты, которые содержат информацию о достопримечательностях Лондона. Ваша задача- извлечь необходимую информацию и заполнить карточку защитного слова. Далее – один человек из группы составляет синквейн об одной из достопримечательностей, которые вы будете защищать. Мы уже не раз работали над составлением синквейна и его структура вам знакома. Образец его составления перед вами (схема на столе). Следующий этап – защита вашего проекта, которая будет состоять из: представления презентации, выступления обучающегося с защитным словом и в завершении проекта – синквейн. Завершающий этап - чтобы определить какие все-таки 3 наиболее интересные достопримечательности Лондона для туристов, нам нужен независимый эксперт, который, выслушав ваши выступления, выскажет свое мнение, и постарается выбрать «3 tops of London». Я предлагаю выбрать экспертом Тимофея. So please Тимофей, sit down here. This is your card for the answer. Listen attentive to all 3 groups. Do you understand the task? Let’s begin our work. You have 10 minutes.
Time is over. Who would like to be the first to show your project. (на выступление каждой группы по 2-3 минуты). Ask the question to the group. (по одному вопросу каждой группе- вопросы в конверте). Next group, please.
Thank you for your projects. It was really very interesting. Now we’ll listen to our expert, Тимофей. Come here and say what is the best excursion for you as a tourist. (высказывание эксперта).
Let’s return to our question. Please read again the words of Samuel Johnson and answer the question again. “If you are tired of London, you are tired of life” – цитата. What did Samuel Johnson want to say by it? (слайд през.) (ученики дают свои ответы на вопрос). Actually, you are right. London is a place where different times and nations are connected together. We are just talking about one day to visit London, but of course it isn’t enough to see even the small part of this big and marvelous city. You will learn London the whole your life. Even your life isn’t enough and we are talking about one day. I hope that every one of you will have a chance to visit this great city.
The continuation of our lesson will be your homework. Imagine that our town Isnim is going to be the center for tourists. What are famous sights in Ishim? Just think it over at home. (определение д\з – ишим)
You see London Eye on the blackboard. Each group must put a cabin of your colour at the level of your progress you achieved at the lesson. (размещают кабинки на колесе). The level is rather good. We achieved all purposes of the lesson and choose the best excursion tour of London for one day. Thank you for your work at the lesson. It was a great pleasure.
evgenia-bakh.ucoz.site Урок "Достопримечательности Лондона" - английский язык, урокиВеличко Людмила Николаевна учитель английского языка Цели урока:
Оформление:
I. Организационный момент – Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Today I suggest you to travel around London. Who can answer What London is it?Of course it is the capital of Great Britain. But before we start our travelling let’s repeat the words that will be necessary for us. II. Речевая разминка Слова записаны на доске. Double-decker busTelephone boxMarvelousSightIdeaFabulousNothing kind – Let’s read one small but interesting poem. “Travelling” Don’t cry bitterly and go to Italy.Don’t miss your chance and go to France.Take your pan and go to Japan.Buy some cheese and go to Greece. Учащиеся зачитывают и переводят стихотворение. – But we will travel another marvelous country – The United kingdom of Great Britain and Northern Ireland. III. Работа с картой – Look at the map. There you can see Great Britain which consists of 4 parts: Scotland on the north, England on the south, Wales is near England and the small part of the country is Northern Ireland is on the east. All the parts have their capital. England – London. Wales – Cardiff, Scotland – Edinburgh, Northern Ireland – Belfast. Далее учитель вызывает учащихся к доске с просьбой показать части Великобритании, столицы. Учащиеся отвечают на вопросы учителя. IV. Работа с достопримечательностями страны – Now let’s continue our travelling and speak about the most marvelous sights of Great Britain. I will show you the picture and you tell me the name of them. Учитель показывает картинки с изображениями основных достопримечательностей Лондона, учащиеся называют их на английском или русском языках. V. Историческая справка – Now let’s listen to some new facts about the most interesting places of London as the capital of Great Britain. Westminster Abbey is a symbol of English tradition at its best. The coronations of nearly all English kings and queens since William the Conqueror have taken place here. Many of them are buried within the Abbey.Beneath the roof of this Gothic building there are also the graves and memorial slabs of statesmen, philosophers, men of letters and other distinguished people. Here you can see memorials to Isaac Newton, Charles Darwin, Geoffrey Chaucer, Alfred Tennyson, Charles Dickens and Thomas Hardy.I want to tell you about Tower Bridge.Tower Bridge was opened in 1894. It takes its name from the Tower of London. The hydraulic mechanism can raise and lower the bridge in about one and a half minutes. The covered walkway between the two towers is opened to the public and offers a spectacular view of London.The city’s greatest monument, St.Paul’s Cathedral was built by Sir Christopher Wren between 1675 and 1710 to replace the old Cathedral that was largely destroyed in the Great Fire of 1666.Christopher Wren is buried there. Among the many memorials to famous men within the Cathedral are the tombs of Wellington, victor of Waterloo, and Nelson, hero of Trafalgar. . VI. Работа с символикой стран – You know that every country have the symbols. Let’s repeat some of them. I will show you and you tell me whose symbol is it. Учитель показывает картинки с изображением символов Шотландии, Уэльса, Ирландии, Англии. Также повторяют флаги англо-говорящих стран. VII. Работа с вопросами викторины Now I suggest you to answer the questions about the interesting information that you learnt during this unit. Open your book on page 144 exercise 5. I’ll give you 1–2 minutes and than we’ll check it. 1. А lake in Scotland in which a mysterious monster lives? (Loch ness) 2. А city famous for its illumination displays? (Blackpool) 3. А famous stadium in England where football matches take place? (Wambley) 4. А popular name of the London Underground? (Tube) 5. Оne of the four great world tennis tournaments played on grass? (Wimbledon) 6. А product Cadbury’s is famous for? (Chocolate) 7. Оne of the pieces of street furniture which is red in colour and which history goes back to 1853? (Pillar box) 8. А bus with two floors? (Double-decker) 9. A popular British brand name cornflakes? (Kellog’s) – Now let’s check the answer of the questions. Учащиеся зачитывают и переводят свои ответы. X. Самостоятельная творческая работа учащихся – Make up, please, the list of places of interests in London with some important facts that you remember from our lessons. Or you can do a small project of sights of London. You can work in pairs. XI. Проверка самостоятельной работы – Now let’s check your works. Учащиеся зачитывают свои работы, учитель исправляет допущенные учащимися неточности или ошибки. XII. Итог урока – Thank you for the lesson. I think you liked our travelling. kopilkaurokov.ru
aeterna.qip.ru |
 © vpoisketurov.ru (СЃ) 2022     Предложения лучших туроператоров |